Reklama

Poznań: NIE krótszej drodze do dworca PKP

W ubiegłym tygodniu pisaliśmy o projekcie alternatywnego dojścia do nowego dworca kolejowego Poznań Główny. Przygotowało go stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania. Zgodnie z koncepcją wraz z przejściem podziemnym pod ulicą Matyi, pojawiłaby się tutaj zebra na jezdni. Zastępca prezydenta Poznania odpowiedzialny za komunikację się na to nie zgadza. Stowarzyszenie zapowiada, że się nie podda.

Członkowie stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania wystosowali listo otwarty do zastępcy prezydenta Poznania - Mirosława Kruszyńskiego, w sprawie długości przejścia z nowych przystanków tramwajowych na ulicy Matyi do budynku nowego dworca PKP. Zgodnie z projektem realizowanym obecnie na ulicy Matyi, pieszy udający się z tramwaju na dworzec będzie musiał pokonać minimum 357 metrów, idąc m.in. przez galerię handlową. W przypadku osób poruszających się na wózkach inwalidzkich, jest to już blisko 450 metrów.

Stowarzyszenie zaproponowało, by na ulicy Matyi, oprócz realizowanego obecnie przejścia podziemnego, znalazło się także przejście po jezdni - a więc standardowa zebra. Wówczas trasa skróciłaby się do 216 metrów. - Ustawienie sygnalizacji dla pieszych nie utrudni ani ruchu drogowego, ani tramwajowego - wyjaśnia Paweł Sowa, Stowarzyszenie Inwestycje dla Poznania. - I tak samochody i tramwaje muszą zatrzymać się na skrzyżowaniu - dodaje.

Pismo trafiło do Mirosława Kruszyńskiego, a ten w środę przedstawił oficjalną odpowiedź. - Podstawą przyjętych rozwiązań projektowych były analizy ruchu, które wykazały, że zaprojektowane przejście podziemne pod ulicą Stanisława Matyi jest optymalnym rozwiązaniem, zapewniającym maksymalne bezpieczeństwo pieszych oraz sprawne funkcjonowanie "węzła przesiadkowego" - wyjaśnia. - Ponadto przeprowadzone dodatkowo w ramach analizy ruchu badania mikrosymulacyjne jednoznacznie wskazały na potrzebę wdrożenia działań polegających na rozdzieleniu ruchu pieszego od ruchu samochodowego - dodaje.

- W związku z powyższym, biorąc pod uwagę warunki ruchowe oraz funkcję dwujezdniowej ulicy Matyi - fragmentu obwodnicy Centrum, przejście w poziomie jezdni przez ulicę Matyi nie będzie korzystnym rozwiązaniem. (...) Dojście do dworca będzie także możliwe od strony ulic Roosevelta oraz Głogowskiej, w tym od przedłużonej linii PST - zauważa.

Członkowie stowarzyszenia Inwestycje dla Poznania w środę spotykają się z zastępcą prezydenta. - Nie znam jeszcze oficjalnej odpowiedzi pana Kruszyńskiego na nasz list, ale jeśli jest odmowna, to my na pewno się nie poddamy - zapewnia Paweł Sowa ze stowarzyszenia. - Będziemy działać dalej, bo to jest absurd, aby bezsensownie wydłużać drogę do dworca i zmuszać ludzi do poruszania się po galerii handlowej. Nie mówię już o osobach starszych i niepełnosprawnych, które mają mieć jeszcze dłuższą drogę do pokonania niż inni piesi. Oczywiście wysłuchamy argumentów miasta, ale nasze są bardzo mocne - kończy Sowa.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Takiej pogody nie mieliśmy w Wielkanoc od dawna!
16℃
4℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
19 km
Stan powietrza
PM2.5
3.96 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro