Reklama
Reklama

Chartowo: chcą ścieżek rowerowych oraz kładki pomiędzy Kurlandzką i Szwedzką

Rada Osiedla Chartowo w porozumieniu ze Stowarzyszeniem Lepsze Rataje przygotowała plan budowy nowych ścieżek rowerowych na terenie m.in. osiedla Rusa. Radni chcą, by przy przystanku tramwajowym Piaśnicka/Kurlandzka powstała kładka łącząca ulicę Kurlandzką i Szwedzką.

Jak informuje Stowarzyszenie Lepsze Rataje - rozwój ścieżek rowerowych w naszym mieście omija Chartowo. - Choć nadal popularnością cieszy się najstarsza ścieżka z os. Lecha do Mostu Św. Rocha oraz trasa nad Maltę i wokół niej, wyraźnie brakuje jednak sieci tras rowerowych z prawdziwego zdarzenia. Bo przecież rowerzyści z górnego tarasu Rataj jeżdżą nie tylko do centrum czy nad Maltę - informuje Rafał Chróst z Lepszych Rataj.

W porozumieniu z Radą Osiedla Chartowo przygotowano więc plan budowy ścieżek rowerowych na Chartowie. Trasy podzielono na dwie kategorie - główne drogi do centrum i na Maltę (1 kategoria) oraz drogi dochodzące do dróg 1 kategorii. W sumie to drogi dla rowerzystów o łącznej długości ponad 5,5 kilometra.

- Priorytetem jest dla nas modernizacja istniejącej ścieżki poprowadzonej od ulicy Kórnickiej, wzdłuż torowiska tramwajowego na osiedle Tysiąclecia i do ulicy Chartowo - mówi Wojciech Chudy, przewodniczący RO Chartowo. - Chcielibyśmy, aby pojawiło się jasne rozdzielenie - fragment trasy dla pieszych, drugi fragment dla rowerzystów, a także by ta ścieżka pieszo-rowerowa zyskała zupełnie nowy wygląd.

Drugi ważny punkt z perspektywy osiedlowych radnych to przedłużenie tej ścieżki aż do CH M1. - Chcielibyśmy, aby powstała zupełnie nowa ścieżka rowerowa wzdłuż trasy tramwajowej na Franowo na osiedlu Rusa. Dodatkowo, pomiędzy ulicami Kurlandzką i Szwedzką (w okolicach przystanku w tunelu Piaśnicka/Kurlandzka) pojawiłaby się kładka nad rurami dla pieszych i rowerzystów. Dotarlibyśmy po niej do skrzyżowania na ulicy Szwedzkiej, z którego samochody skręcają do M1 i IKEA. Jest tam nawet sygnalizacja świetlna dla pieszych, ale nigdy nie była używana - nie ma tu również zebry na jezdni - zauważa. - Obecnie można zobaczyć osoby przechodzące pomiędzy rurami na terenie zielonym między ulicami. Jest to niebezpieczne.

Rada Osiedla nie ma pieniędzy na tak dużą inwestycję. - Nasz budżet roczny to około 650 tysięcy złotych. Nie możemy wszystkich tych pieniędzy przeznaczyć tylko na ścieżkę rowerową, a nawet gdybyśmy to zrobili - i tak nie udałoby nam się jej ukończyć. Potrzebne są miliony złotych. Część ścieżki, przede wszystkim wzdłuż Trasy Kórnickiej, leży na terenie Rady Osiedla Rataje. Będziemy robić wszystko, by wspólnie uzyskać pieniądze na ten cel. Bez pozyskania środków zewnętrznych się nie obejdzie - czy to z Unii Europejskiej czy z budżetu miasta. Będziemy się również dowiadywać, czy inwestor budujący Łacinę nie będzie się zajmował kwestią ścieżek rowerowych w okolicy Trasy Kórnickiej - zapowiada.

Zdaniem Chudego wybudowanie ścieżek rowerowych na Chartowie pozwoli na stworzenie tu stacji Poznańskiego Roweru Miejskiego. - System będzie mógł być rozbudowywany również w naszej dzielnicy - kończy.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

9℃
0℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
10 km
Stan powietrza
PM2.5
25.68 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro