Pogoda Poznań Pogoda jutro 
2210
Palędzie: o krok od tragedii kolejowej
KaT | aktualizacja: Środa, 17 października 2012 roku, godzina 17:11

Po godzinie 13.00 na przejeździe kolejowym w Palędziu dwa pociągi osobowe znalazły się na jednym torze. Maszyniści w porę wyhamowali. Występują utrudnienia w ruchu. Przejazd kolejowy jest zablokowany.

- O mały włos od wypadku kolejowego jak w Szczekocinach, na całe szczęście obaj maszyniści wykazali się refleksem - pisze Piotr Wiechciński, świadek zdarzenia.


Jak udało nam się ustalić, na jednym torze w Palędziu spotkały się dwa pociągi osobowe. - Jeden jechał do Palędzia z Buku, a drugi wyjeżdżał z Palędzia. Jedną z przyczyn zdarzenia mógł być brak reakcji jednego z maszynistów na komendę STÓJ na semaforze - wyjaśnia Łukasz Więcek z Zakładu Linii Kolejowych. - Na szczęście szybka reakcja pracowników obsługujących trasę pozwoliła na uniknięcie wypadku - dodaje. Nikomu nic się nie stało.

Obecnie ruch kolejowy na trasie Poznań - Berlin w Palędziu jest wstrzymany. - Mamy tu do dyspozycji tylko jeden tor, bo na drugim prowadzony jest remont. Składy biorące udział w zdarzeniu mogą zostać uruchomione tylko na polecenie przewodniczącego Komisji Kolejowej. Trudno powiedzieć ile to potrwa - zauważa.

Z najnowszych informacji wynika, że Komisja Kolejowa jest już na miejscu zdarzenia. - Spisujemy stan wszystkich urządzeń na gruncie. Jeden z członków komisji znajduje się na stacji w Opalenicy, bo stąd obsługiwana jest trasa - tłumaczy Więcek. - Prawdopodobnie będziemy się poruszać po drugim torze, gdyż na tym, na którym stoją pociągi doszło do uszkodzenia zwrotnicy. Robimy wszystko, by jak najszybciej przywrócić ruch - kończy.

Jeden z pociągów blokuje przejazd kolejowy w Palędziu. Tworzą się tutaj korki. Po godzinie 15 udało się usunąć pociągi z torów i przywrócić ruch pociągów. 

NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI
Zderzenie dwóch rowerów przy PST Aleje Solidarności
Około godziny piętnastej na ścieżce rowerowej przy przystanku PST Aleje Solidarności doszło do zderzenia dwóch rowerzystów. Na miejscu interweniowało pogotowie ratunkowe.
Czytaj więcej | Środa, 2014.04.16 17:08
Trwają Driftingowe Mistrzostwa Polski
Na Torze Poznań od sobotniego poranka trwa I runda Driftingowych Mistrzostw Polski 2014. W niedzielę odbędą się finały i prezentacja Top16.
Czytaj więcej | Niedziela, 2014.04.13 10:03
 
WASZE KOMENTARZE[1] [2]
~Autor: nic sie nie stało bo były blisko stacji na ktorej oba sie zatrzymuja i jechały wolno. Kawałek dalej tzn w polu nie wiadomo co by sie mogło stać... Dobrze ze w polsce nie ma magleva!
dodano: Środa, 2012.10.17 19:53, IP:79.186.126.XXX
13
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Więcej niech zatrudniają alkoholików wtedy będzie git ....Gratulacje że się nie rozwaje....bał.....
dodano: Środa, 2012.10.17 20:10, IP:217.170.164.XXX
4
7
odpowiedz|usuń
buchelli: Z informacji prasowych wynika że ewentualne S1 przejechał mechanik pociągu wyjeżdżającego z Palędzia w stronę Buku/Opalenicy. Pociągi "spotkały się" w okolicy przejazdu drogowego - tak więc zastanawiam się co widział Kierownik pociągu na wyjazdowym dając znak do odjazdu...
dodano: Środa, 2012.10.17 20:23
6
2
odpowiedz|usuń
JaJo: ~Autor: nic sie nie stało bo były blisko stacji na ktorej oba sie zatrzymuja i jechały wolno. Kawałek dalej tzn w polu nie wiadomo co by sie mogło stać... Dob...
Mogłaby być katastrofa lub ... zatrzymałyby się w jeszcze większej odległości od siebie. Jeżeli to prawda że maszynista ezt przejechał sygnał stój (S1) i że to nastawniczy w Opalenicy zareagował wciskając radio-stop, to w polu tym bardziej nic by się nie stało - nastawniczy też wcisnąłby ten przycisk.
dodano: Środa, 2012.10.17 20:27
3
0
odpowiedz|usuń
~Amen: ~w: albo na prawdę mieli szczęście, albo po opanowaniu sytuacji postanowili podjechać tak by media się przejęły...
Dokładnie tak było - panowie maszyniści podjechali do siebie spokojnie na 6 metrów, żeby sobie pogadać!
dodano: Środa, 2012.10.17 21:00, IP:95.108.122.XXX
4
0
odpowiedz|usuń
~Autor: Tam sa dwa tory i chyba 3 czy 4 perony , wiec jak to mozliwe ze na stacje wjezdzaja dwa pociagi na jeden tor ., podkreslam na stacje , d****izm jak nic , zero remontow itp a ktos je sprawadza na ten sam tor , nawet jak tam jest swiatlo czy nie ma , sie pytam dlaczego wjezdzaja na jeden tor , poprzednia stacj ajest w dopiewie to co maszynista jechal od dopiewo po zlym torze i nic nie widzial ??
dodano: Środa, 2012.10.17 21:05, IP:83.20.136.XXX
1
2
odpowiedz|usuń
~Autor: ~Autor: Tam sa dwa tory i chyba 3 czy 4 perony , wiec jak to mozliwe ze na stacje wjezdzaja dwa pociagi na jeden tor ., podkreslam na stacje , d****izm jak ni...
A kto twierdzi , że jechał złym torem ? A w palędziu jest odwrotnie - 4 tory i 2 perony. Ale na szlaku ( wiesz co to jest szlak ? ) są dwa tory a jeden był zamknięty.
dodano: Środa, 2012.10.17 21:29, IP:77.65.49.XXX
3
0
odpowiedz|usuń
~N: Brawo dla maszynistów, bo nie wierzę żeby któryś z nich świadomie zbagatelizował czerwone światło.
dodano: Środa, 2012.10.17 23:38, IP:87.205.52.XXX
1
1
odpowiedz|usuń
~Autor: ~Autor: Więcej niech zatrudniają alkoholików wtedy będzie git ....Gratulacje że się nie rozwaje....bał........
nie wydawaj opinii o człowieku którego nie znasz,maszyniści to starsi zestresowani panowie, pomyśl jak to będzie za kilka lat gdy średnia maszynistów wzrośnie powyżej 60,
dodano: Czwartek, 2012.10.18 07:44, IP:83.28.226.XXX
1
0
odpowiedz|usuń
espe: Jazda kolejami w Polsce odbywa się na granicy ryzyka, nie pamiętam kiedy ostatni raz korzystałem z tego środka transportu. Który to już podobny przypadek na kolei żę 2 pociągi jada do jednym torze naprzeciwko siebie? Takie przypadki nie powinny mieć w ogóle miejsca. Kto zawinił. Już odpowiadam, system, który nakłada na dróżników coraz więcej obowiązków. Winien tych rozwiązań jest rząd Tuska.
dodano: Czwartek, 2012.10.18 13:52
0
1
odpowiedz|usuń
Tryndamar: espe: Jazda kolejami w Polsce odbywa się na granicy ryzyka, nie pamiętam kiedy ostatni raz korzystałem z tego środka transportu. Który to już podobny przypa...
Ty jesteś winien. Swojej głupoty. I nie PiSz bzdur.
dodano: Czwartek, 2012.10.18 15:24
0
2
odpowiedz|usuń
~stary gzik bez pyry: ET-22 należy do dolnośląskiego zakładu PKP Cargo, w związku z tym bardzo zasadne staje się pytanie, który z maszynistów zignorował podany sygnał 'stój'.zasadne
dodano: Czwartek, 2012.10.18 17:16, IP:150.254.120.XXX
0
1
odpowiedz|usuń
~stary gzik bez pyry: ~stary gzik bez pyry: ET-22 należy do dolnośląskiego zakładu PKP Cargo, w związku z tym bardzo zasadne staje się pytanie, który z maszynistów zignorował podany sygnał &#039...
Z doniesień innych mediów wynika, ze wiele wskazuje na winę maszynisty Przewozów Regionalnych, czyli burego żółtka.
dodano: Czwartek, 2012.10.18 18:03, IP:150.254.120.XXX
0
0
odpowiedz|usuń
~czaknoris: Aby całkowicie wyeliminować zagrożenia i tragiczne w skutkach wypadki na kolei po prostu należy zlikwidować ten XIX-wieczny wynalazek. Na odzyskanych szlakach pobudować drogi szybkiego ruchu o doskonałych parametrach (w znakomitej większości proste linie o promienia poziomych powyżej 2 000 m i deniwelacji na poziomie kilku promil) i bardzo tanie w budowie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dodano: Niedziela, 2012.10.21 12:44, IP:93.154.182.XXX
1
2
odpowiedz|usuń
~czaknoris: Żeby raz na zawsze wyeliminować zagrożenia i tragiczne w skutkach wypadki na kolei po prostu należy zlikwidować ten XIX-wieczny wynalazek. Na odzyskanych szlakach pobudować drogi szybkiego ruchu o doskonałych parametrach (w znakomitej większości proste linie o promieniach poziomych powyżej 2 000 m i deniwelacji na poziomie kilku promil) i bardzo tanie w budowie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dodano: Niedziela, 2012.10.21 12:46, IP:93.154.182.XXX
1
2
odpowiedz|usuń
WASZE KOMENTARZE[1] [2]
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
codeimgNie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.