Pogoda Poznań Pogoda jutro 
98
Palędzie: o krok od tragedii kolejowej
KaT | aktualizacja: Środa, 17 października 2012 roku, godzina 17:11

Po godzinie 13.00 na przejeździe kolejowym w Palędziu dwa pociągi osobowe znalazły się na jednym torze. Maszyniści w porę wyhamowali. Występują utrudnienia w ruchu. Przejazd kolejowy jest zablokowany.

- O mały włos od wypadku kolejowego jak w Szczekocinach, na całe szczęście obaj maszyniści wykazali się refleksem - pisze Piotr Wiechciński, świadek zdarzenia.


Jak udało nam się ustalić, na jednym torze w Palędziu spotkały się dwa pociągi osobowe. - Jeden jechał do Palędzia z Buku, a drugi wyjeżdżał z Palędzia. Jedną z przyczyn zdarzenia mógł być brak reakcji jednego z maszynistów na komendę STÓJ na semaforze - wyjaśnia Łukasz Więcek z Zakładu Linii Kolejowych. - Na szczęście szybka reakcja pracowników obsługujących trasę pozwoliła na uniknięcie wypadku - dodaje. Nikomu nic się nie stało.

Obecnie ruch kolejowy na trasie Poznań - Berlin w Palędziu jest wstrzymany. - Mamy tu do dyspozycji tylko jeden tor, bo na drugim prowadzony jest remont. Składy biorące udział w zdarzeniu mogą zostać uruchomione tylko na polecenie przewodniczącego Komisji Kolejowej. Trudno powiedzieć ile to potrwa - zauważa.

Z najnowszych informacji wynika, że Komisja Kolejowa jest już na miejscu zdarzenia. - Spisujemy stan wszystkich urządzeń na gruncie. Jeden z członków komisji znajduje się na stacji w Opalenicy, bo stąd obsługiwana jest trasa - tłumaczy Więcek. - Prawdopodobnie będziemy się poruszać po drugim torze, gdyż na tym, na którym stoją pociągi doszło do uszkodzenia zwrotnicy. Robimy wszystko, by jak najszybciej przywrócić ruch - kończy.

Jeden z pociągów blokuje przejazd kolejowy w Palędziu. Tworzą się tutaj korki. Po godzinie 15 udało się usunąć pociągi z torów i przywrócić ruch pociągów. 

NAJPOPULARNIEJSZE WIADOMOŚCI
Poznań w latach 1979-1981: Stary Rynek, osiedla i wiele więcej
Prezentujemy kolejną porcję archiwalnych zdjęć z Poznania. Tym razem Cyfrowe Repozytorium Lokalne upubliczniło ponad 400 zdjęć autorstwa Franciszka Nowakowskiego z lat 1979-1981. Widać na nich m.in. powstające osiedla, Jarmark Świętojański na Starym Rynku
Czytaj więcej | Poniedziałek, 2014.10.13 11:47
Nowe biletomaty: „może i ładne, ale…”
Trwa wymiana biletomatów ZTM na terenie Poznania. Jak informuje nasz czytelnik - maszyny stoją i „ładnie wyglądają”, ale nie można w nich doładować kart PEKA. Przypominamy, że zgodnie z pierwotnymi zapowiedziami we wtorek, 21 października, wsz
Czytaj więcej | Poniedziałek, 2014.10.20 16:41
 
WASZE KOMENTARZE[1] [2]
~Autor: nic sie nie stało bo były blisko stacji na ktorej oba sie zatrzymuja i jechały wolno. Kawałek dalej tzn w polu nie wiadomo co by sie mogło stać... Dobrze ze w polsce nie ma magleva!
dodano: Środa, 2012.10.17 19:53, IP:79.186.126.XXX
13
1
odpowiedz|usuń
~Autor: Więcej niech zatrudniają alkoholików wtedy będzie git ....Gratulacje że się nie rozwaje....bał.....
dodano: Środa, 2012.10.17 20:10, IP:217.170.164.XXX
4
7
odpowiedz|usuń
buchelli: Z informacji prasowych wynika że ewentualne S1 przejechał mechanik pociągu wyjeżdżającego z Palędzia w stronę Buku/Opalenicy. Pociągi "spotkały się" w okolicy przejazdu drogowego - tak więc zastanawiam się co widział Kierownik pociągu na wyjazdowym dając znak do odjazdu...
dodano: Środa, 2012.10.17 20:23
6
2
odpowiedz|usuń
JaJo: ~Autor: nic sie nie stało bo były blisko stacji na ktorej oba sie zatrzymuja i jechały wolno. Kawałek dalej tzn w polu nie wiadomo co by sie mogło stać... Dob...
Mogłaby być katastrofa lub ... zatrzymałyby się w jeszcze większej odległości od siebie. Jeżeli to prawda że maszynista ezt przejechał sygnał stój (S1) i że to nastawniczy w Opalenicy zareagował wciskając radio-stop, to w polu tym bardziej nic by się nie stało - nastawniczy też wcisnąłby ten przycisk.
dodano: Środa, 2012.10.17 20:27
3
0
odpowiedz|usuń
~Amen: ~w: albo na prawdę mieli szczęście, albo po opanowaniu sytuacji postanowili podjechać tak by media się przejęły...
Dokładnie tak było - panowie maszyniści podjechali do siebie spokojnie na 6 metrów, żeby sobie pogadać!
dodano: Środa, 2012.10.17 21:00, IP:95.108.122.XXX
4
0
odpowiedz|usuń
~Autor: Tam sa dwa tory i chyba 3 czy 4 perony , wiec jak to mozliwe ze na stacje wjezdzaja dwa pociagi na jeden tor ., podkreslam na stacje , d****izm jak nic , zero remontow itp a ktos je sprawadza na ten sam tor , nawet jak tam jest swiatlo czy nie ma , sie pytam dlaczego wjezdzaja na jeden tor , poprzednia stacj ajest w dopiewie to co maszynista jechal od dopiewo po zlym torze i nic nie widzial ??
dodano: Środa, 2012.10.17 21:05, IP:83.20.136.XXX
1
2
odpowiedz|usuń
~Autor: ~Autor: Tam sa dwa tory i chyba 3 czy 4 perony , wiec jak to mozliwe ze na stacje wjezdzaja dwa pociagi na jeden tor ., podkreslam na stacje , d****izm jak ni...
A kto twierdzi , że jechał złym torem ? A w palędziu jest odwrotnie - 4 tory i 2 perony. Ale na szlaku ( wiesz co to jest szlak ? ) są dwa tory a jeden był zamknięty.
dodano: Środa, 2012.10.17 21:29, IP:77.65.49.XXX
3
0
odpowiedz|usuń
~N: Brawo dla maszynistów, bo nie wierzę żeby któryś z nich świadomie zbagatelizował czerwone światło.
dodano: Środa, 2012.10.17 23:38, IP:87.205.52.XXX
1
1
odpowiedz|usuń
~Autor: ~Autor: Więcej niech zatrudniają alkoholików wtedy będzie git ....Gratulacje że się nie rozwaje....bał........
nie wydawaj opinii o człowieku którego nie znasz,maszyniści to starsi zestresowani panowie, pomyśl jak to będzie za kilka lat gdy średnia maszynistów wzrośnie powyżej 60,
dodano: Czwartek, 2012.10.18 07:44, IP:83.28.226.XXX
1
0
odpowiedz|usuń
espe: Jazda kolejami w Polsce odbywa się na granicy ryzyka, nie pamiętam kiedy ostatni raz korzystałem z tego środka transportu. Który to już podobny przypadek na kolei żę 2 pociągi jada do jednym torze naprzeciwko siebie? Takie przypadki nie powinny mieć w ogóle miejsca. Kto zawinił. Już odpowiadam, system, który nakłada na dróżników coraz więcej obowiązków. Winien tych rozwiązań jest rząd Tuska.
dodano: Czwartek, 2012.10.18 13:52
0
1
odpowiedz|usuń
Tryndamar: espe: Jazda kolejami w Polsce odbywa się na granicy ryzyka, nie pamiętam kiedy ostatni raz korzystałem z tego środka transportu. Który to już podobny przypa...
Ty jesteś winien. Swojej głupoty. I nie PiSz bzdur.
dodano: Czwartek, 2012.10.18 15:24
0
2
odpowiedz|usuń
~stary gzik bez pyry: ET-22 należy do dolnośląskiego zakładu PKP Cargo, w związku z tym bardzo zasadne staje się pytanie, który z maszynistów zignorował podany sygnał 'stój'.zasadne
dodano: Czwartek, 2012.10.18 17:16, IP:150.254.120.XXX
0
1
odpowiedz|usuń
~stary gzik bez pyry: ~stary gzik bez pyry: ET-22 należy do dolnośląskiego zakładu PKP Cargo, w związku z tym bardzo zasadne staje się pytanie, który z maszynistów zignorował podany sygnał &#039...
Z doniesień innych mediów wynika, ze wiele wskazuje na winę maszynisty Przewozów Regionalnych, czyli burego żółtka.
dodano: Czwartek, 2012.10.18 18:03, IP:150.254.120.XXX
0
0
odpowiedz|usuń
~czaknoris: Aby całkowicie wyeliminować zagrożenia i tragiczne w skutkach wypadki na kolei po prostu należy zlikwidować ten XIX-wieczny wynalazek. Na odzyskanych szlakach pobudować drogi szybkiego ruchu o doskonałych parametrach (w znakomitej większości proste linie o promienia poziomych powyżej 2 000 m i deniwelacji na poziomie kilku promil) i bardzo tanie w budowie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dodano: Niedziela, 2012.10.21 12:44, IP:93.154.182.XXX
1
3
odpowiedz|usuń
~czaknoris: Żeby raz na zawsze wyeliminować zagrożenia i tragiczne w skutkach wypadki na kolei po prostu należy zlikwidować ten XIX-wieczny wynalazek. Na odzyskanych szlakach pobudować drogi szybkiego ruchu o doskonałych parametrach (w znakomitej większości proste linie o promieniach poziomych powyżej 2 000 m i deniwelacji na poziomie kilku promil) i bardzo tanie w budowie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dodano: Niedziela, 2012.10.21 12:46, IP:93.154.182.XXX
1
3
odpowiedz|usuń
WASZE KOMENTARZE[1] [2]
DODAJ KOMENTARZ | Jesteś niezalogowany, Twój nick będzie poprzedzony ~zaloguj | zarejestruj
Liczba znaków do wykorzystania: 1000
codeimgNie jesteś anonimowy, Twoje IP zapisujemy w naszej bazie danych. Dodając komentarz akceptujesz Regulamin Forum
Do poprawnego działania mechanizmu dodawania komentarzy wymagane jest włączenie obsługi ciasteczek.