Reklama
Reklama

Za dwa tygodnie zamkną Kaponierę - na półtora roku!

fot. Rafał Błachowski
fot. Rafał Błachowski

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem już za około dwa tygodnie, w weekend 4-5 sierpnia, rozpocznie się II etap przebudowy Kaponiery. W środę podpisano aneks do umowy. Liderem konsorcjum firm wykonujących inwestycję nie będzie Hydrobudowa, a hiszpańska firma Obrascón Huarte Lain.

To już pewne. Za około dwa tygodnie ma się rozpocząć II etap przebudowy węzła komunikacyjnego Kaponiera. Zgodnie z planem ma się zakończyć wraz z końcem października 2013 roku. - Umowę na tę inwestycję mamy podpisaną od blisko roku. W środę podpisaliśmy tylko aneks. Liderem konsorcjum firm prowadzących inwestycję nie będzie Hydrobudowa Polska, a Obrascón Huarte Lain - tłumaczy Kazimierz Skałecki, dyrektor ds. inwestycji w Zarządzie Dróg Miejskich.

Znane są już pierwsze plany związane z organizacją objazdów w rejonie ronda Kaponiera.

Jak będziemy jeździć w okolicach Kaponiery samochodami? - Rondo trzeba będzie omijać z każdej strony - wyjaśnia Skałecki. Ulicą Roosevelta od strony Pułaskiego dojedziemy tylko do Słowackiego (po jednym pasie ruchu - reszta będzie zamknięta). Stąd trzeba będzie następnie odbić w ul. Mickiewicza, która na odcinku od Słowackiego do Zwierzynieckiej ma być jednokierunkowa. Po dojechaniu do Zwierzynieckiej będziemy mogli wjechać na rondo Kaponiera, ale tylko w kierunku Górczyna i Bukowskiej.

Jadąc od strony Górczyna dojedziemy ul. Roosevelta tylko do Bukowskiej, w którą będziemy musieli skręcić. By ominąć rondo możemy też odbić na most Dworcowy, stamtąd w Powstańców Wielkopolskich, Al. Niepodległości i Libelta. - Oficjalnie wszystko powinno być "klepnięte" około 30 lipca - dodaje Skałecki.

Co z ruchem tramwajowym? Zarząd Transportu Miejskiego nie zdradza jeszcze szczegółów związanych z objazdami dla pojazdów MPK. - W czwartek odbywa się poważne spotkanie w tej sprawie. Obecnie nie chcemy przekazywać nawet wstępnych informacji, by nie wprowadzać medialnego szumu - tłumaczy Jarosław Sobkowiak z Organizacji Przewozów ZTM. - Na pewno trzeba będzie się liczyć ze sporymi zmianami. Jakie one będą, w tej chwili trudno powiedzieć. Pierwsze szczegóły powinny być znane w najbliższych dniach - kończy.

Ze wstępnych i niepotwierdzonych informacji wynika, że bez tramwajów radzić sobie będzie trzeba nie tylko na samym rondzie Kaponiera będącym obecnie węzłem przesiadkowym dla tysięcy poznaniaków, ale też na ulicy Towarowej (początkowo pojawiały się głosy, że jeden z objazdów zostanie puszczony właśnie Towarową). Bardzo możliwe jest także, że tramwaje nie będą kursować ulicą Zwierzyniecką. To kolejne utrudnienie dla mieszkańców Jeżyc. Z pewnością pojawią się natomiast autobusy za tramwaj.

Przypomnijmy, że inwestycja obejmie nie tylko kompleksowy remont ronda, ale też przejść podziemnych oraz ulicy Roosevelta na odcinku od mostu Teatralnego do mostu Uniwersyteckiego. Koszt przebudowy to około 170 milionów złotych.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

Znowu zimna noc przed nami!
19℃
6℃
Poziom opadów:
0 mm
Wiatr do:
14 km
Stan powietrza
PM2.5
21.20 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro