W piątek media społecznościowe mają zalać serduszka
Po raz trzeci Fundacja Panda Team im. Michałka Tarachowicza zaprasza do akcji "Pokaż #sercenadłoni".
Finał akcji odbędzie się w Dniu Pandy, który fundacja w tym roku obchodzi 15 marca. Fundacja Panda Team im. Michałka Tarachowicza wspiera rodziny w żałobie - rodziców, dzieci i młodzież, a także rodzeństwa dzieci onkologicznych. Dla twórców organizacji, nie jest to temat obcy. Sami doświadczyli strachu, niepewności, bezradności i straty, wiedzą jednak także jak oswoić chorobę i sprawić, by rodzina była silna i bezpieczna w przejściu przez najtrudniejsze doświadczenia.
"Choroba i śmierć Michała wprowadziła nas do świata onkologii, który znaliśmy wcześniej tylko z internetowych zbiórek charytatywnych" - mówi, Prezes Zarządu Fundacji. "Po jego odejściu zauważyliśmy pewną lukę w systemie, jaką jest objęcie opieką nie tylko chorych pacjentów i ich rodziców, ale także całych rodzin. Od trzech lat staramy się przekuć własną stratę w potrzebne społecznie działania. #sercenadłoni to akcja solidarności z tymi, o których często się zapomina i świadectwo jak duży jest już dziś PandaTeam" - dodaje.
Organizatorzy liczą na wielką falę serduszek w mediach społecznościowych. Akcja organizowana jest już po raz trzeci i każdy z nas może wziąć w niej udział.
"Panda z logo Fundacji ma na swoich łapkach serca. Stąd pomysł na zorganizowanie akcji. Fundacja zachęca użytkowników social mediów do publikacji zdjęć lub filmików z namalowanym sercem na dłoni wraz z hasztagiem #sercenadłoni" - zapowiadają organizatorzy. "Poza wizerunkowym działaniem, bardzo ważne jest także rzeczywiste wsparcie - wpłata na dedykowaną zbiórkę. Akcja trwa kilka dni, a jej wielki finał już 15 marca- to dzień publikacji przygotowanych zdjęć. By akcja osiągnęła najlepsze efekty, działacze Panda Teamu namawiają, by nominować do publikacji zdjęć swoich znajomych, klasy, grupy przyjaciół czy zespoły z pracy. W zeszłym roku #sercenadłoni pokazały liczne grupy przedszkolne, harcerze, przedstawiciele firm czy znane osoby- m.in. Jurek Owsiak czy Agnieszka Hyży" - dodają.
Tegoroczny cel to 15 tys. zł na wsparcie osieroconych rodziców - stworzenie nowych grup wsparcia, cyklicznych spotkań w poznańskiej siedzibie Fundacji, warsztatów, oraz dofinansowanie konsultacji z psychologiem. Marzeniem organizatorów jest też zorganizowanie spotkań dla seniorów, którzy przeżyli śmierć wnuczki lub wnuka. "W tym roku chcemy zaangażować influencerów i osoby znane. Przebieg akcji można śledzić w mediach społecznościowych Fundacji Panda Team" - dodaje Filip Tarachowicz.