Jedna z wielkopolskich obwodnic będzie miała drugą jezdnię. "Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę"
Jeśli zostanie podpisana umowa z wykonawcą będzie on miał za zadanie zaprojektowanie i wybudowanie drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11.
"Wybraliśmy najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zaprojektowanie i budowę ok. 4 km drugiej jezdni obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11. Wyłoniony w postępowaniu wykonawca to konsorcjum firm: Mirbud (lider) i Kobylarnia, które złożyło ofertę o wartości nieco ponad 69 mln zł" - poinformował Marcin Kucharczak z GDDKiA.
Jak wskazuje, przy braku odwołań od dokonanego wyboru oraz po otrzymaniu pozytywnej opinii Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umowy. Wykonawca na zrealizowanie inwestycji w systemie Projektuj i buduj będzie miał 33 miesiące (z wyłączeniem okresów zimowych podczas budowy). Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 16 grudnia do 15 marca).
"Zadanie obejmuje zaprojektowanie i budowę drugiej około 4-kilometrowej jezdni, jadąc od strony północnej za węzłem Kępno Wschód do węzła Baranów. W ramach inwestycji wykonane zostaną również obiekty pod drugą jezdnię nad drogą powiatową nr 5704P na odcinku Baranów - Jankowy, linią kolejową nr 272 oraz nad rzekami Niesób i Jamica" - tłumaczy Kucharczak.
Inwestycja realizowana będzie w latach 2024-2027 w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku.
Ponadto trwają prace projektowe dla budowy trasy S11 od granicy z woj. zachodniopomorskim do granicy z woj. opolskim. Długość projektowanej S11 w woj. wielkopolskim to około 280 km, podzielonych na następujące odcinki:
1. Szczecinek - Piła o długości około 59 km,
2. Piła - Ujście o długości około 20 km,
3. Ujście - Oborniki o długości około 43 km,
4. Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik o długości około 22 km,
5. Kórnik - Jarocin o długości około 43 km,
6. Jarocin - Ostrów Wielkopolski o długości około 57 km,
7. Ostrów Wielkopolski - Kępno o długości około 30 km. km.
Jak poinformowano, dla 22-kilometrowego odcinka S11 Oborniki - Poznań wraz z obwodnicą Obornik w trwającym postępowaniu przetargowym wpłynęło osiem ofert. Komisja przetargowa analizuje oferty. Umowa z wykonawcą może być podpisana jeszcze w pierwszej połowie roku.
Dla pozostałych odcinków S11 trwają prace projektowe. "Dla Szczecinek - Piła rozpatrywane są przez Generalną Dyrekcję Ochrony Środowiska odwołania od DŚU. Dla Ostrów Wielkopolski - Kępno uzyskaliśmy DŚU. Z kolei dla Piła - Ujście, Ujście - Oborniki, Kórnik - Jarocin oraz Jarocin - Ostrów Wielkopolski toczą się postępowania o wydanie DŚU" - informuje Kucharczak.