Reklama

Trzech chętnych do wyremontowania pierwszego Solarisa Tramino

Zdjęcie ilustracyjne | fot. Leinad / Wikipedia
Zdjęcie ilustracyjne | fot. Leinad / Wikipedia

Otwarto oferty złożone w drugim przetargu.

1 lutego informowaliśmy, że do MPK Poznań wpłynęły dwie oferty na remont pierwszego Solarisa Tramino - od firm Modertrans oraz SAATZ. Modertrans chciał wyremontować pojazd za nieco ponad 4,9 mln złotych, a SAATZ za prawie 4,8 mln złotych. Budżet MPK Poznań był niższy i wynosił 4,305 mln złotych. Już na początku miesiąca było więc wiadomo, że jeśli postępowanie zostanie rozstrzygnięte, przewoźnik będzie musiał dopłacić kilkaset tysięcy złotych. Ostatecznie się na to nie zdecydował i postępowanie unieważniono.

Kolejny przetarg ogłoszono miesiąc temu. Z dokumentacji usunięto przebudowę kabiny motorniczego i zmianę układu okien bocznych. Przewoźnik liczył, że zmiana korzystnie wpłynie na oferowane ceny i pozwoli na rozstrzygnięcie przetargu. Portal transport-publiczny.pl podaje, że w przetargu pojawiły się trzy oferty. Modertrans chce przeprowadzić prace za 4,85 mln złotych, SAATZ za 4,55 mln złotych, a konsorcjum SPS i Falkone za 3,78 mln złotych. Tylko ostatnia oferta mieści się w budżecie założonym przez MPK Poznań - ten to niezmiennie 4,305 mln złotych.

Przypomnijmy, Tramino S100 o numerze bocznym 560 z regularnych tras zjechał w 2018 roku. Dwa lata później trafił do fabryki Solarisa, gdzie stał pod gołym niebem. Jeszcze w lutym 2022 roku wiadomo było, że pojazd trafi na złom, bo nikt nie chciał go kupić lub wydzierżawić. Ale rok temu okazało się, że pojazd przetransportowano do zajezdni na poznańskim Franowie, bo kupiło go MPK.

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

16℃
10℃
Poziom opadów:
1.8 mm
Wiatr do:
15 km
Stan powietrza
PM2.5
14.52 μg/m3
Dobry
Zobacz pogodę na jutro