Reklama

Znowu problem z parkingiem APCOA: "próbowano ode mnie wyłudzić 95 złotych". Mamy stanowisko firmy

fot. Czytelnik
fot. Czytelnik

O sprawie poinformował nas Czytelnik.

- W czwartek o 12:40 próbowano ode mnie wyłudzić 95 zł tytułem opłaty parkingowej. Miejsce zdarzenia: parking Marcelińska przy EUROSPAR - napisał nasz Czytelnik. Na potwierdzenie dołączył zdjęcie biletu parkingowego wydrukowanego o 12.40 oraz mandatu wystawionego dokładnie o tej samej godzinie. - Złodzieje parkingowi polują na swoje ofiary, a do parkomatu trzeba dojść kilkadziesiąt metrów, odczekać w kolejce, wydrukować bilet na bezpłatny czas postoju i wrócić do samochodu. W tym czasie pospiesznie wystawiają wezwanie do zapłaty - dodaje.

Co jakiś czas do naszej redakcji docierają informacje o tym, że kierowcy dostają mandaty na parkingach obsługiwanych przez APCOA. To drugi raz, gdy ktoś nie zdążył dojść do swojego pojazdu z wydrukowanym biletem parkingowym - za wycieraczką już był mandat.

Co na to APCOA? - Zgodnie z procedurą firmy kontrolerzy APCOA proces kontroli parkingów rozpoczynają od sprawdzenia w pierwszej kolejności samego parkometru pod kątem technicznym. Następnie sprawdzają czy przy parkometrze nie ma osób, które chcą pobrać bilet. Dalej kontrolerzy udają się w najbardziej oddalone od niego miejsce na parkingu i tam zaczynają kontrolę zaparkowanych samochodów. W tym konkretnym przypadku samochód Państwa czytelnika była zaparkowany za narożnikiem budynku, na końcu parkingu, przez co kontroler, po sprawdzeniu parkometru nie mógł zauważyć osób stojących przy nim i pobierających bilet parkingowy. Najprawdopodobniej właśnie wtedy czytelnik pobierał bilet, a kontroler wystawiał wezwanie do zapłaty - dowiadujemy się od firmy.

- Oczywiście w takich przypadkach firma APCOA anuluje wezwanie do zapłaty. Wystarczy, że kierowca w bardzo prosty sposób złoży odwołanie, np. przez wejście na stronę internetową lub przez zeskanowanie QR kodu, który jest wydrukowany na wezwaniu. Anulacja wezwania do zapłaty jest rozpatrywana w ciągu 14 dni od momentu jej złożenia. Do podobnych sytuacji dochodzi także w Strefie Płatnego Parkowania, gdzie również kierowcy, którzy mają ważny bilet i otrzymują wezwanie do zapłaty, mogą się od niego odwołać.

Zdaniem APCOA, nikt nie poluje na kierowców. - Każdy kontroler APCOA na co dzień kontroluje od 4 do 7 parkingów. W związku z czym absolutnie nie można powiedzieć, że "poluje" na kierowców. Kontrola jednego parkingu zajmuje ok. 40 minut i następnie kontrolerzy przemieszczają się na kolejny obiekt zarządzany przez APCOA. Co więcej, na wszystkich parkingach APCOA, które usytuowane są przy marketach, podstawą do anulowania wezwania do zapłaty jest dokument sprzedaży z danego sklepu. Wystarczy złożyć odwołanie przez stronę internetową, listownie lub skanując QR kod widniejący na wezwaniu. Wszystkie te procedury opisane są w regulaminach parkingów.

Reklama

Najczęściej czytane w tym tygodniu

Dziś w Poznaniu

19℃
10℃
Poziom opadów:
0.1 mm
Wiatr do:
17 km
Stan powietrza
PM2.5
7.05 μg/m3
Bardzo dobry
Zobacz pogodę na jutro